Forholdet ved en negativ anmeldelse som maler
Åh, der kan næsten ikke være noget mere irriterende, end hvis man nu er malermester, og man har være ude og for eksempel lavet noget malerarbejde i Silkeborg, og man så kommer hjem til en negativ anmeldelse.
Havde det så bare været en kunde, der var mødt op og havde lidt brok at dele ud, så man kunne have en direkte dialog med vedkommende, men det her er selvfølgelig en af de mere moderne af slagsen, der forekommer online.
Var det endvidere så bare en, der var landet på de sociale medier, der var tilknyttet ens firma, så kunne man måske kaste det hen over skulderen og langsomt glemme det, men den her kritik er også landet som en anmeldelse på en af de uafhængige sider, folk bruger til at læse bedømmelser om firmaer.
Man var måske på vej hjem efter en udmattende arbejdsdag og skulle bare lige tjekke mailen på kontoret, inden man tog hjem, hvor der så var en påmindelse om, at man havde fået en anmeldelse på bemeldte hjemmeside.
Man læser den og konstaterer, at det er en forsmået kunde, der vist nok har misforstået noget ved ens arbejde, eller der er bristet noget i kommunikationen ved den ansatte, der var ude at lave arbejdet hos vedkommende.
Nogle af tingene kan man godt se, hvad der menes, men det bliver skalleret så meget op, at det kan tolkes af udefrastående som en sønderlemmende kritik, og det er ikke godt for virksomhedens renommé.
Man har lyst til at fare i flæsket på vedkommende og brokke sig lige så højlydt på nettet, men det skal man ikke gøre.
I den situation skal man helst tælle til ti, gå udenfor, få lidt frisk luft og så tale med kommunikatøren, der plejer at sidde med de opgaver, hvilket nogle gange kan være passeren af telefonen.
Her kan man sammen sammensætte et budskab, der kommer ordentligt ud til vedkommende og kan tolkes af andre læsere på en god måde.